Езерото Байкал и транссибирската железница

март 21, 2018 in Актуално

Print Friendly, PDF & Email

Езерото Байкал и транссибирската железница

1 - 8 август 2018 г.

3790лв.

 

 IMG_20160906_185352 IMG_20160906_135210 листвянка IMG_20160905_193206 IMG_20160904_060303 IMG_20160905_193318    IMG_20160904_102836 IMG_20160906_130800 

 

1. ден – Отпътуване за Москва от летище София – терминал 2 с полет на “България Ер” в 15.10 ч. Кацане на летище “Шереметиево” в 19.05 ч. Прекачване от същото летище: полет Москва – Иркутск  в 21:45 ч. Полетът трае около 5:40 часа.

2. ден – Кацане на летището в Иркутск в 08:05 ч. местно време. Трансфер до хотела. Настаняване в хотела. Кратък отдих. Късна закуска.

Град Иркутск е разположен на двата бряга на река Ангара, на 66 km от езерото Байкал. Населението му към 2016 г. е около 623 000 души.

В 11:00 ч. начало на панорамна автобусна обиколка на Иркутск с местен екскурзовод: от най-старата част на града – първата крепост от 1661 г., най-старото каменно здание  в Източен Сибир – Спаската църква, образец на руското каменоделство и иконопис. През 1686 г. крепостта получава статут на град. Още по това време Иркутск се явява голям търговски център, като оттук са минавали повечето кервани от Китай към Сибир и обратно. До 1700 г. в града живеят около 1000 души. Екскурзията продължава с разглеждане на Богоявленския събор и Римокатолическата църква. Разходка по моста към крайбрежната улица на река Ангара, територията на Знаменския манастир и единствения в Русия паметник на адмирал Александър Колчак, главнокомандващ антиболшевишките сили по време на Гражданската война, екзекутиран тук през 1920 г.  След това по красивите булеварди „Карл Маркс“ и „Юрий Гагарин“ до паметника на Александър III, по заповед на когото започва изграждането на Транссибирската магистрала. Продължаваме из старинните райони с жилищни сгради от 18.век. От 2010 г. тук започва възстановяване на всички сгради, издържали катаклизмите на времето и достигнали до наши дни – старинни къщи и имения, на повече от едно столетие. В началото на 19.век в Иркутск биват изпратени в изгнание много интелектуални дейци, участници във Въстанието на декабристите /1825 г./. Голяма част от културното наследство на Иркутск идва именно от тях. През 1879 г. в Иркутск избухва голям пожар, който изпепелява историческия център на града и разрушава около ¾ от сградите му. Въпреки това Иркутск се възстановява бързо в началото на 1880-те, когато е разцветът на златодобива в района. През 1896 г. е прокарано електричество, а през 1898 г. е построена жп гара в града, част от Транссибирската магистрала. Железопътната линия въздейства изключително благоприятно на икономиката на града. През 1930-те години са положени основите на самолетостроенето и металургията в града. В Иркутск са родени известните авиоконструктори Николай Камов, създател на вертолетите „Ка“ и Михаил Мил, създател на вертолетите „Ми“. Заводът е известен и с производството си на изтребителите СУ-30.

Екскурзията продължава около 5 часа и включва и  пазаруване в известните бижутерийни магазини, славещи се с богато разнообразие от ценни камъни, минерали и изключително фина обработка на редките метали в региона. Възможност и за самостоятелно пазаруване. Връщане в хотела вечерта, около 19.00 ч. Вечеря. Нощувка.

3. ден – Закуска. Трансфер до ж.п. гарата. Отпътуване с влак по маршрут: Иркутск – Улан Уде /част от Транссибирската магистрала/. Пътуването трае 8 часа. Пристигане в Улан-Уде вечерта. Трансфер до хотела. Настаняване. Вечеря. Нощувка.

Транссибирската магистрала е построена на няколко етапа, от шест участъка.
Първият участък – Усурийската железопътна магистрала (Владивосток-Хабаровск) e с дължина 769 км, построени за 6 години след първата копка през 1891 г. във Владивосток.             Вторият участък – Западно-Cибирската железопътна магистрала, чиито участък е дълъг 1417 км (Челябинск-река Об) е построена за рекордните 4 години.

Третият участък – от река Об до Иркутск, е с дължина 1830 км (Средносибирската железопътна магистрала) и е построен за 6 години – от 1893 до 1899 година. Полагането ѝ е доста трудно от инженерна гледна точка – равнинният релеф се редува с планински местности. Именно тук строителите за първи път се сблъскват с подобни малко познати явления като вечната замръзналост. Транссибирската магистрала е построена на няколко етапа и се състои от шест участъка.
Четвъртият участъкКръгобайкалската железопътна магистрала (260 км).
Петият участък – през май 1908 г. било прието окончателно решението за строителство на последния участък на Транссибирската магистрала – Амурската железница. Именно тук за първи път било подобрено строителството, като от чакъл при строежа бил построен тунел във вечно замръзналата земя, с топлоизолационни слоеве между скалата и стената на тунела
Шестият участък – официално завършен в годините на Първата световна война, през 1916 г. след въвеждането в експлоатация на Амурската железница с дължина 2178 км.

 “Транссиб” не просто свързва Сибир и Далечния Изток с останалата част на Русия, а създава верига нови градове и селища в най-отдалечените части на страната. Сега Транссибирската магистрала е един от основните туристически маршрути на Русия заедно с Байкал. Най-големите градове са Владивосток, Иркутск, Екатеринбург, Нижни Новгород и Москва.

4. ден – Закуска. Целодневна екскурзия из региона.            
Началото е от Иволгинския дацан – официален център на будизма в Русия. Изграждането му започва веднага след Втората световна война по време на Сталин, когато властите предлагат малък парцел в района на село Верхнаяя Иволга и заможно бурятско семейство дава собствената си къща, за да бъде построен храм. В днешно време това е най-почитаният паметник на архитектурата и културата в Бурятия, състояща се от 10 храма: университетска сграда, музей, къща за гости, открита клетка със сръндаци и Бодхи дърво, което е свещено за будистите.

В Иволгинския дацан се намират едни от най-важните свети мощи не само на Сибир, но и на цяла Русия: вечното тяло на лама Даши-Доржо Итигелов, който е лидер на сибирските будисти в началото на XX век.

Според легендата на 15 юни 1927 година Даши-Доржо Итигелов седнал в поза лотос и събрал учениците си. Той ги помолил да прочетат специална молитва-благопожелание за починали. Така, намирайки се в състояние на медитация, Даши-Доржо Итигелов преминал в нирвана. Бил погребан в местността Хухе-Зурхен в кедров сандък в същото положение (в поза лотос). На 10 септември 2002 година XXIV Пандито Хамбо-лама Дамба Аюшеев с група лами и светски лица извадили саркофага с Хамбо лама Итигелов и пренесли тялото му в Иволгинския дацан. Оттогава то се намира в Двореца на втория етаж в специално помещение с климатик. Итигелов седи на специален трон в поза лотос, а очите му са покрити.

Важно! Дацанът се посещава в 09.00 ч. сутринта. Може да се посети определен лама – всеки от тях има своя специалност /лама-астролог; лама-лечител и пр./. Можете просто да поговорите с него за проблемите си, да получите мъдър съвет. Вход до нетленното тяло на Хамбо Лама се допуска само за поклонници. Билети се купуват на място отделно от обиколката.

Екскурзията продължава с друго уникално явление – сред семейните общности на т.нар. „староверци“ или сред „старообрядчеството“. Това са общини, създадени след разкола на Руската Православна църква през 17.век. Тяхната история е свързана с репресии и изгнание. По времето на Екатерина Велика вярващите в „старата система“ били изселени в Задбайкалската област в Сибир, където все още живеят техни наследници. Около 200 000 жители са съхранили елементи от своята култура. Те практикуват древните православни ритуали, базирани на култа към семейството. Запазват моралните принципи, традиционното облекло и храна, занаяти, жилища, картини, украшения.  Получават признаване от ЮНЕСКО като категория от „Устното и нематериално наследство на човечеството“.

Посещава се Музей на културата и бита, Староруска православна църква, дом-имение. Ще се запознаем с обичаите, игрите, песните и танците, поднесени от народна група, а също така ще обядваме в руска кухня.

Връщане в хотела в Улан-Уде. Вземане на багажа и отпътуване до ж.п. гарата. Настаняване във влак. В 23.00 ч. отпътуване за Иркутск. Нощно пътуване в спален вагон.

5. ден — Пристигане в Иркутск сутринта около 07.00 ч. Кратка почивка за закуска. Автобусна разходка из Иркутск – възможност за разглеждане пазаруване. Около 11.00 ч. отпътуване с автобус за езерото Байкал. Попътно посещение на селището Талци — музей на открито; уникален комплекс на дърворезбарското изкуство и архитектура. Разглеждане на дървена кула, църква, имения на селяни, юрта на шаман, училище. Запознаване с историята и бита на живеещото в Източен Сибир местно население и дошлите казаци. Обяд в Талци. Продължаваме за Листвянка.

Следобед, около 15.00 ч. пристигане в Листвянка – селище на брега на езерото Байкал. Посещение на Музея на Байкал — растителен и животински свят, корабоплаване, минерали, експонати, намерени около и в езерото по време на експедиции. Запознаване с истинския живот на характерните езерни обитатели нерпи, живеещи в специален нерпинариум. Демонстрация на обучение на нерпи.  Изкачване с лифт до най – високата точка в региона — Камъка на Черски,  с площадка за наблюдение, от която се разкрива прекрасна гледка към цялото езеро. Кратка спирка за снимки при Шаман – камък и възможност за посещение на  пазара за сувенири и рибния пазар, Настаняване в хотел в Листвянка. Вечеря. Нощувка.

6. ден — Закуска. Целодневна екскурзия по КБЖД — Кръгобайкалската железопътна магистрала (260 км). През 1900 г. е открит 73-километровият фериботен път, а ледоразбивачите “Байкал” и “Ангара”, произведени във Великобритания, в продължение на пет години проправяли пътя на железницата през езерото. През зимата на 1903-1904 г. направо на леда бил положен релсов път с дължина 45 км, по който конни тяги “пренасяли” вагони и локомотиви. Неефективността на този подход се усетила особено силно по време на Руско-японската война. Брегът на езерото между станциите порт Байкал и Култук представлявал скалист хребет с дължина 81 км и височина 400 м над нивото на езерото. На трасето били построени 14 км подпорни стени, 445 м метални мостове, 6 каменни виадукта, 47 предохранителни галерии и 39 тунела с обща дължина 7,3 км. Себестойността на работата и нейния обем и трудност няма аналог по света. Още повече, че всичко това било построено само за 2 години и било предадено за експлоатация година по-рано от крайния срок.                                                Трансфер до ферибота и след това до порт Байкал. Оттук предстои уникално пътуване с влак по старата ж.п.линия, прокарана през самите скали до езерото: тунели, мостове, арки. Тук минава само «екскурзионен влак» – разказ за историята на строежа. По време на обиколката да предвидени обяд и вечеря. Прибиране в хотела от ж.п. гарата в Иркутск до хотела в Листвянка вечерта. Нощувка.

7. ден — Закуска. Целодневна разходка с кораб в езерото до залива Песчаная. Заливът е известен с прекрасните си плажове и гледки към езерото. Обявен е за памятник на природата, наречен Байкалската Ривиера. Предвиден е обяд по време на екскурзията.
Връщане в хотела в Листвянка. Вечеря. Нощувка.

8. ден — Закуска. Трансфер до летището в Иркутск. Полет до Москва в 13.00 ч. до летище Шереметиево. Кацане в Москва около 14.00 ч. местно време. Полетът трае около 5 часа. Кратък престой в Москва на летището. Полет на България Ер до София в 19.10 ч. Пристигане на летище София, терминал 2, около 22.30 ч. местно време.

 

Цена:  3790 лв.   /1934 евро/  на човек в двойна стая  – група мин.16  турист

Доплащане за единична стая  320 лв.;   За деца до 12 г. –  3490 лв.

Цената включва: двупосочни самолетни билети София – Москва – София и Москва – Иркутск – Москва с включени летищни такси;  5 нощувки  в хотели 3 звезди в Иркутск и Листвянка; 1 нощувка в спален вагон; 6 закуски; 5 вечери; 4 обяда; трансфери от/до летището; панорамна автобусна обиколка на Иркутск с местен екскурзовод; билети за влак Иркутск – Улан-Уде и обратно; трансфери от/до ж.п. гарите; еднодневна екскурзия в района на Улан-Уде; еднодневна екскурзия Иркутск – Листвянка през Талци; еднодневна екскурзия по КБЖД; еднодневна екскурзия с кораб из езерото Байкал; входни такси по програмата; всички трансфери от/до хотелите по време на екскурзиите; обслужване от местни екскурзоводи по програмата; изкачване с лифт до площадката над езерото Байкал; туристическа медицинска застраховка за 30 000 евро; водач-екскурзовод по време на цялото пътуване при мин. 16 туристи, представител на туристическата агенция;

 

Цената не включва: цената на руска виза (120 лв.); застраховка “Отмяна на пътуване” към застрахователна компания “Алианц България”; лични разходи.

За пътуването до Русия е необходима виза и задграничен паспорт с валидност минимум 6 месеца след датата на връщане. За пътуването не се изискват допълнителни имунизации или хигиенни предпазни мерки.

Първа вноска – 800 лв. до 20.04.2018 г.    Доплащане до 20.06.2018 г.

Селена Тур  е застрахована в “Групама Застраховане” ЕАД със застрахователна                                                                       полица № 7500170000441 от 23.07.2017г. до 22.07.2018г

 

 

Направи заявка по тази оферта:
Дати на пътуване:
Име, Фамилия:
Брой туристи:
Тел. за връзка:
E-Mail:
Забележки:
Моля въведете текста в картинката: